lördag 23 april 2011

Glad Påsk

Så underbar denna dagen har varit förutom en dumping. Men det gick snabbt över.
Dagen började med att jag fick en sovmorgon då jag hade glömt att ställa alarmet, åt frukost gick ut en runda. Sen gick jag in och väckte mannen som hade en överraskning till mig ;-) Jag la mig i ett ljummet bad och när jag kom upp ur badet så gjorde jag lunch som bestod av påskmat givetvis. jag åt tre prinskorvar, en köttbulle och ett ägg.
Efter maten så gick jag och la mig en runda för jag var så himla trött. Dennis väckte mig lite i tre och jag gjorde mig iordning för fika hos familjen S. Alltid lika underbart. Det som var ett STORT minus är att jag fick dumping av jordgubbspajen Malin hade gjort. Den är så god men för söt. Jag skulle ta en lite promenad för jag kunde ju inte gå och lägga mig när jag inte var hemma. När jag kom ner för backen så kände jag hur mina ben var som överkokt spagetti. Promenaden hjälpte alltså inte. Illamåendet kom och jag trodde jag skulle kräkas. Kände hur färgen försvann från mitt ansikte. Som tur är så skedde det en sak (som jag inte vill skriva här) som hjälpte min kropp att snabbt få kontroll på dumpingen.

När vi åkte där ifrån så tog vi en runda i bilen ner till Sörping och herstaberg. Jag kände inte för att åka hem direkt utan ville åka lite bil. Väl hemma så skalade jag potatis och satte igång dom. Så blev det ne Påsktallrik till. Denna gången 1½ liten potatid 2 prinskorvar och tzaziki. Jag kan inte äta torra potatis. Dennis ät sill och ville att jag skulle smaka på gojset som sillen ligger i. Det är nog det vidrigaste jag har smakar i mitt liv. Till och med sillen är godare och då tycker jag sill är vidrigt det med.

Nu ska jag ut och ta en micropromenad så matsmältningen i tunntarmen kommer igång ordentligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar