onsdag 27 april 2011

Bakning

Har inte lyckats somna om efter att Dennis åkte till jobb. Så jag har börjat baka, det blir kanelbullar och så ska jag göra muffins senare.
När allt bakande är färdigt så ska jag dammsuga och moppa golven som jag inte gjorde igår när jag städade allt annat.

Igår så var jag inne på stan och skulle shoppa, det blev bara mascara denna gången. När jag gick förbi ett skyltfönster så hejade jag till när jag såg min egen reflektion i fönstret. Det var som att se en annan människa. Visst att jag inte nått min målvikt men jag såg världens skillnad. Jag såg en Michelle som jag inte sett på år och dar. Inte en tjej som inte trivs med sig själv eller har dåligt självförtorende. Jag såg en tjej som får mer och mer självförtroende för varje dag som går, en tjej som har längtat efter att få komma fram. Och den personen kommer fram mer och mer i samma takt som kilona rasar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar