torsdag 21 april 2011

Det är mitt liv.

Jag fattar inte varför vissa tror att dom har något att säga till om när det kommer till mitt liv. Blir så itrriterad. Är det inte det ena så är det att jag inte skulle gjort operationen för att jag kunde få hjälp på annat sätt. Jag har prövat allt! Inget hjälpte mig att hålla vikten nere det är en av sakerna som hade stor vikt i att jag tog beslutet att göra operationen.
Jag är så trött på att folk dömmer en och inte sätter sig in i faktan innan dom pratar och kommer med påstående som är så långt ifrån verkligheten som det kan komma.

Jag tog besltuet för att jag har hjärt/kärlsjukdomar och diabetes i familjen, jag har jojo-bantat i ÅR. Jag har försökt med allt från kost till träning. Jag promenerade, simmade, cyklade, styrketränade i den mån min kropp tillät mig. Och om någon ens påstår att denna operationen är en enkel utväg, think again!!!
Man måste tänka på vad man äter. Det får inte vara för fett, för sött, för trådigt. Man ska äta 2-2.5 dl mat varannan timme, 7 gånger om dagen. Du kommer ALDRIG kunna "klunka" vatten när du blir törstig. Den första tiden efter operationen mår man (i vanliga fall) illa efter varje måltid. Man kommer inte kunna kräkar igen i och med magsaften töms i tunntarmen nu för att dom kopplat bort stor del av magsäcken. Du måste hela tiden tänka på att inte äta för fort då kan man må jättedåligt, du ska helst inte dricka till maten för vätskan kan skjutsa ner maten i tarmen och det kan leda till dumping. Så en enkel utväg är det fn inte!!

 Jag vet inte fall personerna är sjuka i huvudet eller om dom är avundsjuka för att jag tog ett så stort betlut utan att informera dom om vad jag planerar. Eller är det bara så enkelt att dom inte tål att jag mår bra och att jag klarar mig utan hjälp från någon av dem?! Har dom inget eget liv utan måste vara elaka och såra folk? Dom må inte stå på god fot med mig men ge fn i att bry er!!!!

Tacka vet jag de personer som verkligen bryr sig om mig, älskar och stöttar mig i vått och torrt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar