fredag 13 maj 2011

Sjukhus

Pappa har legat på sjukhuset hela veckan. Han åkte in natten mellan 8 och 9 Maj. Han hade andningssvårigheter vilket inte alls var längesen han låg inne för. Max 2 månader sen. Det visade sig att han har kraftig dubbelsidig lunginflamation och hans waran (blodförtunnande) var inte bra så dom ville inte släppa hem honom och ovan på allt så var hans vanliga blodvärden inte bra så dom gav honom blod för att få bukt på värdena.
Så denna veckan har varit ganska så jobbig speciellt i Måndags då jag skulle ringa och väcka honom för att han skulle gå och ta waranprovet och han inte svarar. Inget med det utan jag trodde han låg och sov hårt och inte hörde telefonen. 9.30 så ringer det från skyddat nummer och jag tror det är Ersta som ringer för att dom glömt fråga något. Det var pappa som ringde för att berätta att han låg inne för andingen och att han hade spänningar i bröstet och jag tror genast att det är hjärtat som spökar, som tur är var det inte hjärtat.

Jag hade bestämt att jag och Malin skulle umgås, jag ringde till henne för att meddela att jag skulel komma sent då jag fick ringa till dom som är viktigast och mest akut behövde veta att pappa låg inne. Fick tag på de flesta. Den som jag ville berätta det för själv fick jag inte tag på av olika andledningar så jag fick ringa till en annan som skulle berättade vilket jag inte är så glad för utan har jag fått en uppgift så är det min skyldighet att berätta saken. Inget med det utan det var den läsningen som jag kom fram till.
Pappa mår bättre nu och får snart åka hem.

Igår fick jag också reda på att min lillebror har fått lunginflamation, Dennis har varit hemma halva veckan för han har varit magsjuk. Så nu hoppas jag inte jag åker på något. Förvisso så upptäckte jag att jag kunde kräkas nu efter operationen vilket man inte ska kunna. I alla fall inte få upp maten då den bearbetas i tunntarmen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar