tisdag 24 maj 2011

Då var det dags igen

Det är inte ens 8 dagar sen sist. Jag sitter här hemma och skakar som ett asplöv. Nu måste dom göra en grundlig utredning så dom får reda på vad det är. Inte bara ge kortison och vattendrivande och sen är det bra. Blir så irriterad! Det är inte meningen att en person ska åka in till sjukhuset, ligga inne en vecka och sen bara vara hemma i 8 dagar och sen behöva åka in igen för samma problem. Eller problem och problem det är mycket som kan vara fel när man har andnöd. Vet att han har KOL och blir behandlad för det men det borde ändå inte vara så tätt mellan sjukhusvistelserna.
Somnade om och sov 30 minuter innan jag vaknade av att jag hade så fruktansvärt ont i magen och hade en stor klump. Ringde till pappa som var dålig redan igår. Först inget svar, ringde igen efter 30 minuter och fick då svar. Han mådde inte riktigt bra men hade precis vaknat som han sa. Skulle precis ringa mamma för hon mår heller inte så bra. Då ringer hon och berättat att pappa är påväg in till sjukhuset igen! Jag blir chockad (trots att pappa själv sagt att han skulle larma hemtjänsten om det blev värre) tårarna bara rinner, jag känner mig så hjälplös. Pappa frågar mamma om min lillebror är vaken, mamma svarar att han är och jobbar. Då säger pappa: "vad då jobbar? Han jobbar inte på söndagar!"

Jag känner mig hjälplös, orkeslös, arg, ledsen. allt på en och samma gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar