lördag 2 juli 2011

Be om ursäkt.

Jag förstår inte varför det är jag som ska be om ursäkt hela tiden till alla. I detta fallet var det inte jag som förvrängde mina ord till en annan person, sa att jag är sliskig och hal som en ål, sa upp kontakten med mig via sms. jag har försökt gång på gång och få kontakt men lyckas inte. Jag har ringt och bett om hjälp, för en förklaring till vart  ett av sjukhusen i Stockholm ligger. För en annan person sagt till mig att han/hon fått det förklarat men inte kommer ihåg allt, så jag kan ringa själv. Det tar 14 (!) sekunder från det att jag slog nummret och första signalen gick fram tills det luren lades på.
Jag har inte sagt eller gjort något dumt mot denna personen så varför ska jag be om ursäkt?

Jag såg upp till denna personen och ville bli mer som henne. Jag saknar att kunna ringa och råd fråga om saker men jag kommer inte vika mig en tum denna gången för jag har inte gjort något fel denna gången. Och nej jag är inte guds bästa barn. långt ifrån!
Det är nog bara en person som blir lidande fast han inte säger något och det är synd. Han ska kunna prata öppet med både mig och den andra personen utan att behöva cencurera samtalet, som jag tror han gör. Det har gått snart 4 år nu och jag känner att det skulle vara bra om detta löstes, men jag har bett om ursäkt till dom personer som jag gjort fel gentemot. Alla utom en, den får jag inte tag på så det får jag lägga på framtiden.

1 kommentar:

  1. du ska kanske svälja din stolthet och be om ursäkt.kan ente vara bra att gå och vara longsint.

    SvaraRadera