lördag 11 juni 2011

Ett tag sen

Det var ett tag sen jag blogade. Har inte hänt så mycket intressant i mitt liv, merän at jag gått ner ytterligare 2,5 kilo. Och minskat 4 cm i midjan. Så jag har gått ner 31,9 kilo, minskat med 24 cm.

Det har hänt lite på pappa fronten med. I förrgår så tömde dom hans lungor på vätska och opererade in ett drenage. Dom fick ut nästan 2 liter vätska på operationsbordet och så drenaget tömmer ca 1,5 liter/dygn. Dom har tagit prov på de svarta fläckarna han har på vänstra lungan men svaret kommer inte förän om 6 veckor. Han har varig och gjort gastroskopi och kollar hjärtat för att utesluta blödning runt hjärtat. Dom misstänker att det finns något brock i magen som blöder. Då kommer min fråga: Hur kan han få levrat blod i lungorna om det kan vara ett brock i magen som blöder? Aja jag är ju bara en vanlig dödlig och dom är läkare och förhoppningsvis vet vad dom gör. Så provsvaret från dessa undersökningarna får han väl under morgonronden.

Och inatt så kände pappa att katetern satt snett. Han larmade klockn 2 inatt och det var ingen som kom förän 4.30! Tycker det at sjukt att en patient ska få ligga så länge och vänta på hjälp. Det visade sig att det var en knut på katetern, eller som pappa sa själv "den hade slått knut".

Denna helgen ska vi bara ta det lugnt och vara.

1 kommentar:

  1. Oj du é riktigt duktig! Beklagar det som hänt din pappa, hoppas han blir bra snart. Tur han har dig!

    SvaraRadera